تاریخچه الکترو شوک hP (هیولت –پکارد) چیست؟

سه شنبه 2 آذر 1395 177 بازدید کننده گروه مقالات و منوال دستگاه های پزشکی


شرکت هیولت پکارد  یا آنطور که امروزه از آن یاد میشود hp  در واقع توسط دو دانشجوی همکلاسی در دانشگاه آستنفورد به نامهای دیوید پکارد و ویلیام هیولت  و با سرمایه ابتدایی 538 دلار پایه گذاری شد.همت و تلاش این دو نفر باعث شد که  سرمایه اندک آنها بعد از حدود هفتاد سال به 90 میلیارد دلار برسد. در حال حاضر این شرکت در بیشتر از 160 کشور جهان فعالیت میکند .


نام شرکت نیز به طور اختصاری از حروف اول نام خانوادگی این دو نفر گذاشته شد و بدین سان hp  در منطقه کالیفرنیا تاسیس شد شرکتی که بعدها دهها و صدها زیر مجموعه برای خودش ایجاد کرد و یکی از قطبهای بزرگ صنعت کامپیوتر در دنیا شد و گاراژ کوچکی که هیولت و پکارد در آن اولین محصول خود را تولید کردند به عنوان تنها نماد شرکت  و محل تولد دره سیلیکون شناخته میشود.


هفتاد سال گذشت و اچ پی هنوز هم در مسیر تحولات فناوری در صنعت الکترونیک پیشگام است.بعد از ادغام این شرکت با شرکت بزرگ کمیک  اچ پی توانست در بسیاری از حوزه های تولیدی و خدماتی جایگاه برتر را به دست آورد و رقابت تنگی را با IBM داشته باشد.


راز موفقیت HP  در کارکنانش بود نه در محصولاتش .هیولت و پکارد فهمیدند که اگر مدیران کارکنان خود را باور کنند و در رویاهایشان شرکت کنند و بگذارند که آنها به طور کامل از استعدادهای خود استفاده کنند آنها میتوانند کارهای بزرگی انجام دهند و این باور راز موفقیت HP  بود.


فیورنیا کارولینا مدیر عامل سابق اچ پی معتقد است که ویژگی اصلی در موفقیت اچ پی نو آوری ، صداقت و درستی و احترام است.

تاریخ پر فراز و نشیب شرکت HP یا Hewlett-packard   برای مصرف کنندگان محصولات این شرکت نشان دهنده نقش موثر دو نفر از موفق ترین مدیران در قرن گذشته است.شیوه مدیریتی و روش اداره این دو نفر میتواند در نوع خود نمونه باشد.

ü     ذهن خلاق و ایده پرداز هیولت در کنار مهارتهای مدیریتی و اداری پکارد دست به دست هم داد تا مسیری تازه را در دنیای کامپیوتر باز کند.این دو که خود زمانی دانشجویانی خلاق بودند با گرد هم آوردند افراد خلاق و نخبه و فراهم کردن امکانات به ایده های نو فرصت بارور شدن دادند و این بزرگترین راز شرکت اچ پی بود.

بدون شک هیولت و پکارد به عنوان دو نفر از معماران بزرگ سازمان دیجیتال جهان به شمار میروند و میتوان از آنها به عنوان اسطوره های خلاقیت الکترونیکی نام برد.


بر اساس اعلام مجله فورچون درسال دوهزار میلادی hp با چهل و هشت میلیارد دلار درآمد رتبه سیزدهم پردرآمد ترین شرکتهای آمریکایی را به خود اختصاص داد که یک شانزدهم این مبلغ به عنوان سود خالص این شرکت اعلام شد.


در سال 2006 این شرکت با 2 رتبه ارتقا تبدیل به یازدهمین شرکت پر سود آمریکا شد.

ارزشهاي شركت HP عبارت است از:

·         شور واشتياق نسبت به مشتري: در هر كاري كه ما انجام مي دهيم، مشتري را در رأس مي نشانيم.

·         اعتماد و احترام به افراد: ما با يكديگر كار مي كنيم تا فرهنگي اعتمادساز، احترام آفرين و بزرگ براي همه بيافرينيم.

·        مشاركت: ما در هر كاري به دنبال تعالي هستيم. مشاركت تك‌تك افراد، كليد موفقيت ماست.

·         به دست آوردن نتايج ازطريق كارتيمي: مشاركت ما بسيار تاثيرگذار است. ما همواره به دنبال يافتن راههاي بهتر براي ارائه خدمت به مشتريانمان هستيم.

·         سرعت و چابكي: ما مبتكر، ماهر و منعطف هستيم و سريع‌تر از رقبايمان به نتايج مي رسيم.

·        نوآوري معنادار: ما شركتي مبتني بر فناوري هستيم كه چيزهاي مهم و مفيد ابداع مي كنند.

·        درستي و امانتداري: ما يكرنگ، روراست و صريح هستيم.

این برند دارای الکتروشوک درمدلهای زیر است:

HPCodemaster

HPCodemaster xl

HP 43100

HP 43100 a